Konopný chlébíček

Konopný chlébíček (12 ks)


Tento chlebíček je vhodný i pro vegany. Jako pojivo v tomto receptu místo vajec fungují chia a lněná semínka. Můžete si ho připravit i v sušičce a vytvořit si raw verzi.
 
Ingredience:
  • mandle 100 g
  • konopná semínka 60 g
  • lněná semínka 20 g
  • chia semínka 10 g
  • olivový olej 20 ml
  • sůl 1 lžička
  • kmín mletý 1 lžička
Postup:
  • Mandle namočíme minimálně na 8 hodin do teplé vody se solí, abychom snížili obsah kyseliny fytové*.
  • Lněná a chia semínka zalijeme 100 - 150 ml studené vody a promícháme. Necháme odstát 30 minut a průběžně promícháváme. Semínka se obalí gelem a vytvoří souvislou hmotu.
  • Z namočených mandlí slijeme vodu a ještě mokré je vložíme do mixéru s olivovým olejem, solí a kmínem a důkladně rozmixujeme dohladka.
  • K mandlím přidáme suchá konopná semínka a zgelovatělá semínka a promícháme.
  • Těsto vyválíme na tenkou placku mezi dvěma pečicími papíry.
  • Plech vložíme do rozpálené trouby a pečeme 20 minut na 160 °C.
  • V polovině doby pečení placku rozkrajíme na 12 dílů. Kdybychom krájeli placku až upečenou, mohla by se moc lámat a tvary by nebyly pěkně pravidelné.
* Kyselina fytováKyselina fytové je potřebná pro růst všech rostlin, ale ořechy a semena ji obsahují více než jiné rostliny. Tato antiživina může způsobit problémy se zažíváním a zabraňuje vstřebávání živit
z potravy. Abychom snížili množství kyseliny fytové, je vhodné ořechy a semena před konzumací máčet.


Na 1 ks při dělení na 12 ks:

  • 110 kcal / ks = 461 kJ / ks 
  • 3,6 g bílkovin / ks
  • 2,4 g sacharidů / ks
  • 9,2 g tuků / ks